info = tips menawan hati teman @ lawan

wahai teman2...nk tau camna nk 'tacle' orang???tak kira la dia tu kwn or lawan kita...mmg berkesan!!(padahal blum cuba pon)hehehe...tips2 ni boleh juga dipraktikkan dalam medan da'wah...mari kita lihat!

tips 1:
Hadirkan sifat ini dan antum akan dialu-alukan dimana-mana sahaja antum pergi. Hatta ke pasar mahupun ke kuliah dan sekolah.Jadilah orang yang menarik supaya orang tertarik. Menarik kadang-kadang tidak di lihat oleh rupa tapi ia terserlah oleh sikap antum. Maka jadilah yang benar-benar menarik. Dengan kata lain IKHLAS DALAM BERSOSIAL.

tips 2:
Cara yang paling mudah dan ringkas tapi ramai yang mengabaikannya. Ia mesti di lakukan dengan penuh keikhlasan barulah masyarakat disekeliling akan senang dengan antum. Pasti ada yang tertarik. SENYUM



tips 3:
Jika antum tidak melakukan tindakan ini maka antum akan menghadapi masalah besar dalam berkomunikasi. Apakah ia ya? INGAT NAMA MEREKA. Serta sesiapa sahaja yang dijumpai.

tips 4:
Tindakan sebegini penting dalam mengekalkan keharmonian antum dalam berorganisasi. Jika antum seorang leader maka sikap ini sangat penting untuk anda amalkan. JADILAH PENDENGAR YG BAIK.Jangan cepat membalas setiap apa yang antum dengar dengan negative sign.Encourage them untuk menceritakan tentang diri mereka, mungkin masalah mereka. Barulah mereka merasa dihargai.



tips 5:
Macamana ingin menjadikan antum diminati ramai?Sesudah itu kata-kata antum seolah-olah sangat berharga buat mereka yang mengikut antum?BERCAKAP IN TERM OF OTHER INTEREST. Ikut dan lihat apa kemahuan dan minat orang yang akan antum tawan hatinya. Bercakap atas minatnya. Bukan minat antum.

tips 6:
Bagimana pula ingin menjadikan diri antum disukai dalam sekejap sahaja pertemuan? Diri antum akan dihargai jka antum melakukannya.Dan kawan mahupun lawan akan menghormati antum. Lawan mungkin boleh berubah menjadi kawan. JADIKAN MEREKA PENTING BUAT ANTUM DAN MEREKA RASA MEREKA PENTING BUAT ANTUM. Dan lakukan dengan seikhlas hati.



tips 7:
Wajar dilakukan tindakan ini. Moga-moga mnjadikan kawan antum selesa bersama antum. Apakah ia? PENAMPILAN KEMAS walaupun diri ini tidak secantik dan sehensem bintang-biintang filem tanah air mahupun hollywood.

Jadi,dapat dismpulkan bahawa IKHLAS,SENYUM,MENGIGATI NAMA,MENDENGAR DGN BAIK,BERCAKAP TTG MINAT MEREKA,MGHARGAI MEREKA DAN BERPENAMPILAN KEMAS,InsyaAllah mampu menawan hati sesiapa jua...

pesanan...jgan disalah guna ya!!!

No comments: