.:Kejadian aneh di Sungai Congkak??:.

Tanggal 21 febuari....

Majlis Ilmu Siswa mengadakah satu Rehlah di Sungai Congkak.Suasananya aman dan tenang.Kami sangat menikmati sambil memuji akan Kebesaran Allah yang menciptakan alam yang indah.

Kami seramai 15 orang mujahid mencari kawasan yang sesuai.Tahukah anda,sesuatu yang misteri berlaku di kawasan kami mandi!Banyak batu2 berdiri sendiri!



Setiap yang memandang pasti akan berhenti seketika.Hatta pengunjung lain pun seakan tidak percaya.Sehingga ada yang mengusik semata2 nak memastikan.Ternyata setelah disentuh,batu itu jatuh.Batu tu berdiri tanpa sokongan!



Pelikkan?

Macam mana ni boleh berlaku??

hehe...sebenarnya benda tu kami yang buat.Ana pada mulanya memikirkan bahawa benda tu mustahil.Setelah mencuba sendiri,baru yakin.Aktiviti ni dimulakan oleh salah seorang pelajar sem2.ana sendiri terpegun tengok batu tu seolah2 berdiri sendiri.



Ana pun try la jgk.Agak susah.memerlukan kesabaran dan kreativiti.lekuk2 pada batu dan bentuk batu harus diambil kira.Kalau antum pergi sungai,cubalah benda ni.Mencabar dan pastinya syok!

17 comments:

::ShUhADa :: said...

1st tngok pic,,, mmg terasa kagum,,,
ingat btl2 kebesaran Allah,,, Subhanallah,,, xpernah kulihat batu b'diri,,,
bace entry strusnye,, huhu,,, sy t'tipu,,, wlaupepun,, syabas b'jaya m'dirik' batu,, mmg susah gak klu nak wat g2 kan,,,
*sory komen pnjang lak,,,hehe

akhi_afif said...

hehe...
tapi tanpa kuasa Allah,batu tu tetap tak boleh berdiri....

fatin said...

KUTIPAN DERMA UNTUK ANAK ANAK YATIM DI ACEH…

MARI MARI DERMA..

amaninay89.blogspot.com

SUPPORT YA….

sinar_islami said...

kagum...mmg igt berdiri sendiri
:) tapi kagum jga antum mmpu melakukn sedemikian rupa..
teringt pgrm kat perak dulu..kami pun buat keje ni..tapi tak nmpk la real berdiri..cuma suka mengambl gmbr batuan kecil ditindih-tindih..

akhi_afif said...

pada awal mmg susah,
tp dah cuba,
tak la susah mne....

Siti Hasunah Mohammad said...

salam. subhanallah, Maha suci ALLAH yang menciptakan bentuk2 batu supaya ia boleh berdiri seumpama itu.

akhi_afif said...

itulah sunnatullah yang kadang kala kita tak ketahui....
kuasa Allah,sapa yg tahu...

Tyra said...

Mohon izin pinjam gambar kt blog saya. terima kasih.

http://tyrexiadilemma.blogspot.com/2009/06/sungai-congkak.html

Anonymous said...

huhu pandai sungguh wat suspen...

ingat2 td dah btul dah....

tp kate akhi_afif btui gak
tanpa izin Allah, batu2 tu nk bg tegak payah gak...

akhi_afif said...

itulah pelik tetapi benar...

abu hassan/husain said...

subhanallah. bijak2 budak miat ni.

Anonymous said...

babi la

nurul asyiqin said...

aq hamper2 mempercayainya fuhhh... ^_%

fauzi fauza said...

ya ternyata

Azmir Mohd said...

ilmuhaq-danish.blogspot.my ~ Misteri Alam Melayu....

Azmir Mohd said...

ilmuhaq-danish.blogspot.my ~ Misteri Alam Melayu....

Azmir Mohd said...

ilmuhaq-danish.blogspot.my ~ Misteri Alam Melayu....