~Peristiwa membuktikan Kekuasaan Allah~

pernah tengok gambar pokok ni????



atau gambar ini???

ombak tsunami yang membentuk kalimah Allah


mesti pernah kan???dan banyak lagi gambar yang membuktikan kekuasaan Allah...Pasti hati kita merasa kagum dengan kuasa Allah.Maka keluarlah pujian2 kepada Allah.Hal2 ini hanyalah untuk membuktikan bahawa Allah itu Tuhan(bag yang non muslim) dan sebagai penguat keimanan(Bagi orang Islam).Adapun orang yang tak rasa apa2,sah la hati mereka tu keras.(keras mengalahkan berlian,ganti mata gerudi kat gali minyak lg bagus)

Cuba kita hayati di dalam surah Ali-imran ayat 190-191 yang memberi maksud : Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): "Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, Maka peliharalah kami dari siksa neraka.

kejadian batu berdiri dalam entry sebelum ni... [KLIK] untuk membaca


"Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?" [QS. Al- Fushshilat]

Tentunya best kalau kita boleh lihat sendiri keajaiban2 ini secara live kan?Ana beruntung kerana dipilih Allah untuk melihat sendiri salah satu dari berjuta keajaiban2 Allah yang lain.cuba kita lihat....







Kejadian berlaku pada tanggal 24 Jun 2009,jam 8:15 pagi.Waktu tu ana tengah sarapan kuih karipap di dataran pusat Karnival Sukan Siswa Unikl di MIMET,Perak.Awalnya fenomena ini disedari oleh pelajar Unikl BMi.Lantas ana pun terus mengeluarkan handset dan terus mengambil gambar.Alhamdulillah.beruntungnya!!!!

Marilah sama2 ambil pengajaran dan muhasabah balik diri kita.Adakah sekarang anda masih bertuhankan Allah?atau perkara perkara dunia yang lain spt duit,rumah kereta dan sebagainya.....(untuk diri yang lemah ini jua...huhuh)

6 comments:

Fathi Baik said...

Keajaiban ciptaan ALLAH ada disekeliling kita
Cuma kita rang perlu melihat sesuatu
dengan perspektif berbeza sambil membuka hati. Salam Ramadhan.

terry bogart said...

amad...aku jumpa blog ko!!!

soalan pak cik2.. "apa khabar iman?"..he3

apa cer ko kat sana?..dah makin gemuk?

akhi_afif said...

heheh..
lama sgt ke mncari?
iman???
menaik dan menurun...
hahah...tau2 je dah gemuk..
soalan best ni...sape anda wahai terry bogart??

terry bogart said...

atromen ,ahli kelab anti-fathi cawangan perak, peserta Himega paling tua 2008... dah bg clue ni!!.

akhi_afif said...

hurmm...let me guess...
adakah anda luqman....???
coz blaja kat utp..
btol???

chezy said...

gua juga pernah tuh liat awan bertuliskan ALLAH,. waktu itu tepat saat lailatul qadar,.
saat acara buka bersama pas masih SMA dlu..
tapi sayang bgt, fotonya skg ngga tau kmna,.
tapi mungkin masih ada di temen" gue..